Vyhledat

Individuální pohybová lekce/terapie v průběhu těhotenství či po porodu.

Aktualizováno: 19. 1.

Ráda bych v blogu postupně načrtla životní situace, při kterých vám mohou být individuální lekce prospěšné. V názvu individuální soustředím nejenom zaměření na jednoho klienta, na jeho konkrétní požadavky, ale i na proces učení se pohybu a věnování pozornosti vlastnímu tělu, který je pro každého specifický.

  1. Těhotenství a pohyb.

Těhotenství je období, kdy dochází u žen k různým fyziologickým změnám (zvětšená bederní lordóza, změna držení těla, rozvolnění vazů…) a tak se nastávajícím maminkám často objevují bolesti pohybového aparátu. Navíc si mnohdy neví rady, která pohybová aktivita je vhodná pro konkrétní trimestr a jak lze cvičení a provádění pozic přizpůsobovat měnícímu se tělu a jeho požadavkům.



Při individuální pohybové lekci vám vysvětlím a ukážu všechny souvislosti, zaměříme se na správné držení těla a nacházíme pozice a pohyb, které vyhovují vašim individuálním potřebám a schopnostem. Naučím vás hýbat se s lehkostí, v souladu s dechem a tak, abyste si dokázali ulevit od střádaného napětí a bolestí.

Těhotenství je ale rovněž období, kdy potřebujeme vědět odpočívat, jak na úrovni fyzické (například uvolnění panevního dna ve třetím trimestru), tak na úrovni psychické. Velmi důležitou součástí lekce je tak i zapojení a nácvik dechových technik a vedená relaxace/meditace pro větší zklidnění nervové soustavy a aktivaci bdělejšího vnímání. Jako nezbytné vnímám rovněž včlenění všech získaných dovedností do každodenních rituálů a zvyků.


2. Pohyb po porodu

Je zcela zřejmé, že ženské tělo je po proběhlém těhotenství a porodu nejenom vyčerpané, ale často došlo ke změnám, které potřebují čas a péči. Hlavním tématem při individuální lekci/terapii jsou především držení těla (návrat k vertikalizaci a neutrálnímu nastavení), rozestup břišních svalů a šetrné cvičení v oblasti středu těla, práce s pánevním dnem, uvolňování napětí a bolestí pohybového aparátu (které jsou umocněny častým nošením a kojením dítěte). Navíc se v tomto období mnohdy objevuje spánková deprivace, slabá koncentrace a nedostatek času na sebepéči. Na tyto faktory je potřeba brát zřetel a zohlednit je při vytváření pohybové lekce na míru.

Při individuální práci si společně ukážeme správné držení těla a jeho aplikaci při všech denních činnostech (od vykládání myčky, po nošení dítěte). Ukážu vám sekvence cviků vycházejících z vývojové kineziologie, vývojových vzorců a Bartenieff Fundamentals, pro návrat k funkčnímu středu těla a pánevnímu dnu. A rovněž vás naučím dechové a relaxační techniky, tak abyste je mohli zakomponovat do denních aktivit a nezabrali vám příliš času :-)

Samozřejmostí je i návštěva u vás doma a cvičení za přítomnosti dětí, pokud bude potřeba.



20 zobrazení0 komentářů

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše

M O M E N T